στήριξις | Τμήμα Κοινωνικών Δεξιοτήτων
Στήριξις: Η σύγχρονη θεραπευτική και συμβουλευτική μονάδα αποκατάστασης με εξελιγμένες υπηρεσίες λογοθεραπείας, κοινωνικής στήριξης, φυσικοθεραπείας και εργοθεραπείας, ειδικής διαπαιδαγώγησης και ορθωτικών πελμάτων.
Στήριξις, Στήριξις Καβάλα, Θεραπευτική Μονάδα, Συμβουλευτική Μονάδα, Θεραπευτική Μονάδα Καβάλα, Συμβουλευτική Μονάδα Καβάλα, Λογοθεραπεία, Λογοθεραπεία Καβάλα, Φυσικοθεραπεία, Φυσικοθεραπεία Καβάλα, Ειδική Αγωγή, Ειδική Διαπαιδαγώγηση, Τμήματα Προσχολικής Αγωγής, Ορθωτικά Πέλματα, Ορθωτικά Πέλματα Καβάλα, Πελματογράφος Καβάλα, Κοινωνική Υπηρεσία, Κοινωνική Υπηρεσία Καβάλα, Εργοθεραπεία, Εργοθεραπεία Καβάλα, Ψυχολόγοι Καβάλα, Υπηρεσίες για παιδιά Καβάλα, stirixis kavala, stirixis
15855
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-15855,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-17.2,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.6,vc_responsive

Τμήμα Κοινωνικών Δεξιοτήτων

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για την έναρξη λειτουργίας «ομάδων κοινωνικών δεξιοτήτων» στην θεραπευτική μονάδα αποκατάστασης «Στήριξις». Οι ομάδες θα αποτελούνται από τρία ως πέντε παιδιά και δύο θεραπευτές.

Τα τμήματα απευθύνονται σε παιδιά που παρουσιάζουν δυσκολίες:
στις διαπροσωπικές σχέσεις και στην κοινωνική προσαρμογή και ανάπτυξη,
στην λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία,
στην κατανόηση και χρήση των εκφράσεων του προσώπου και της γλώσσας του σώματος
στην πρόβλεψη της συμπεριφοράς των άλλων,
στην κατανόηση των συναισθημάτων, των δικών τους και των άλλων,
στην κατανόηση ότι η συμπεριφορά κάποιου έχει αντίκτυπο στο πως αισθάνονται ή τι σκέφτονται οι άλλοι για αυτόν,
στην κατανόηση των κοινωνικών κανόνων που διέπουν τις καθημερινές αλληλεπιδράσεις.

Οι στόχοι των ομάδων κοινωνικών δεξιοτήτων είναι:
Να παρακολουθούν τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων.
Να ακούν προσεκτικά αυτά που λέει ο συνομιλητής τους και να περιμένουν την σειρά τους.
Να μοιράζονται το ίδιο παιχνίδι.
Να εφαρμόζουν κοινωνικούς κανόνες.
Να αναγνωρίζουν συναισθήματα (στον εαυτό τους και στους άλλους) και να τα συσχετίζουν με τις ανάλογες κοινωνικές καταστάσεις.
Να εκφράζουν συναισθήματα και σκέψεις.
Να μοιράζονται τα ενδιαφέροντά τους.
Να συμμετέχουν σε συνεργατικό παιχνίδι.
Να ζητούν αλλά και να προσφέρουν βοήθεια.
Να βελτιωθούν στην κατανόηση κοινωνικών σημάτων και κοινωνικών καταστάσεων.

Οι εκπαιδευτικές τεχνικές που θα χρησιμοποιηθούν είναι:
Άμεση διδασκαλία, καθοδήγηση, παροχή μοντέλου, γενίκευση.
Δημιουργία θετικού κλίματος- εντοπισμός και αναγνώριση των θετικών χαρακτηριστικών των παιδιών.
Διδασκαλία κατά περίσταση.
Χρήση οπτικών βοηθημάτων.
Εκμάθηση κατάλληλων εκφράσεων για συγκεκριμένες κοινωνικές καταστάσεις (π.χ. πως θα εκφραστεί όταν θυμώνει).
Συμπεριφορικές τεχνικές (π.χ. θετική ενίσχυση).
Δραματοποίηση κοινωνικών καταστάσεων (π.χ. διαμέσου του συμβολικού παιχνιδιού).
Κοινωνικές ιστορίες (απλά δομημένες ιστορίες, για να εξηγήσουμε μία κοινωνική κατάσταση).
Διάλογοι σε μορφή κόμικς.
Χρήση βίντεο και δραματοποίησης για αυτό – παρατήρηση και εντοπισμό κατάλληλων και ακατάλληλων συμπεριφορών.